Πέμπτη 18 Απριλίου 2024 19:22

Η Φρεγάτα ΥΔΡΑ και το Ναρκαθηρευτικό ΕΥΡΩΠΗ στο λιμάνι της Πάτρας

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Εθνικής Επετείου των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση της 25ης Μαρτίου του 1821, το ΓΕΕΘΑ σχεδίασε πλήθος εορταστικών εκδηλώσεων για την Τετάρτη 24 και την Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021, σε όλη την Ελληνική επικράτεια.

Στην Πάτρα και σε επίπεδο παρουσίας ναυτικών δυνάμεων της χώρας ελλιμενίστηκαν δύο πλοία του Πολεμικού μας Ναυτικού  η Φρεγάτα  ΥΔΡΑ και το  Ναρκοθηρευτικο ΕΥΡΩΠΗ

Η ΦΡΕΓΑΤΑ  ΥΔΡΑ

 

Διαστάσεις: 117/14,8/6 μέτρα
Εκτόπισμα: 3.350 τόνους
Πρόωση: CODOG (Combined Diesel Or Gas) 2 αεροστρόβιλοι LM2500 και 2 diesel MTU20V
Ταχύτητα: 30 κόμβοι
Πλήρωμα: Δυνατότητα Ενδιαιτήσεως 220 ατόμων
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 5 ιντσών/54, 2 συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx, 8 Κ/Β Ε/Ε Harpoon, 16 Κ/Β Ε/Α ESSM (Envolved Sea Sparrow Missile) , 2 τριπλούς Τ/Λ Mk32, εκτοξευτής ΗΝ αντιμέτρων και ανάλογο ΗΝ εξοπλισμό. Δύναται να μεταφέρει ένα Ελικόπτερο S-70B-6 Aegean Hawk.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η Φρεγάτα Ύδρα είναι το πέμπτο πλοίο που φέρει αυτό το όνομα στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι φρεγάτα γερμανικής κατασκευής τύπου ΜΕΚΟ 200 ΗΝ. Είναι η πρώτη φρεγάτα του τύπου και καθελκύθηκε στο Αμβούργο της Γερμανίας τον Ιούνιο του 1991 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τον Οκτώβριο του 1992. Το όνομα του πλοίου προέρχεται από το νησί ΥΔΡΑ. Η Ύδρα κατά την διάρκεια της επαναστάσεως του 1821 διέθεσε τον αξιόλογο στόλο της αποτελούμενο από ελαφριά ιστιοπλοϊκά σκάφη, κάτω από την ηγεσία χαρισματικών Υδραίων Ναυάρχων όπως ο Ανδρέας Μιαούλης που έπαιξε σημαντικό ρόλο στον αγώνα των Ελλήνων για την ελευθερία εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το πρώτο πλοίο ήταν κορβέτα (ιστιοφόρο) με 26 κανόνια που εντάχθηκε στο στόλο το 1830. Το δεύτερο πλοίο ήταν μία ατμοκίνητη κανονιοφόρος 433 τόνων που ναυπηγήθηκε στο Blackwall της Αγγλίας το 1881. Ο εξοπλισμός του αποτελούταν από ένα πυροβόλο KRUPP 270mm/30 και ένα πυροβόλο ταχείας βολής. Το πλοίο παρέμεινε στο δυναμικό του στόλου με αυτό το όνομα μέχρι το 1889. Το τρίτο πλοίο στη σειρά ήταν το καταδρομικό Ύδρα με εκτόπισμα 4900 τόνων ναυπηγημένο στο St. Naraire της Γαλλίας μεταξύ των ετών 1887-1889. Το 1897 συμμετείχε στις επιχειρήσεις προστασίας του Χριστιανικού πληθυσμού της Κρήτης από τους Τούρκους και μετά από αυτό υποστήριξε το Ελληνικό πεζικό που έκανε απόβαση στον όρμο του Σελήνου. Συμμετείχε επίσης στις Ναυτικές επιχειρήσεις του 1897 και στους πολέμους του 1912-1913. Παροπλίστηκε το 1918. Από το 1922 έως το 1929 χρησιμοποιήθηκε ως Σχολή Πυροβολικού. Το τέταρτο πλοίο με το όνομα αυτό, ήταν το Αντιτορπιλικό Ύδρα με εκτόπισμα 1350 τόνους και 40 κόμβους μέγιστη ταχύτητα. Ναυπηγήθηκε στην Ιταλία και εντάχθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό το 1933. Συμμετείχε στις Ναυτικές Επιχειρήσεις του πολέμου 1940-41 και στην πρώτη επίθεση στα στενά του ΟΤΡΑΝΤΟ (14-15 Νοεμβρίου 1940). Το πλοίο βυθίστηκε στις 22 Απριλίου του 1941 κατά την διάρκεια μιας αεροπορικής επίθεσης στην περιοχή της νήσου Λαγούσα στον Σαρωνικό Κόλπο, συμπαρασύροντας στον υγρό του τάφο τον Κυβερνήτη του Αντιπλοίαρχο Θ. ΠΕΖΟΠΟΥΛΟ και άλλα 41 μέλη του πληρώματος του.

ΝΑΡΚΑΘΗΡΕΥΤΙΚΟ  ΕΥΡΩΠΗ

Διαστάσεις: 60,3/10,4/3,2 μέτρα.

Εκτόπισμα: 665 τόνοι (έμφορτο).

Πρόωση:    α.  2 Diesel MTU8V396 74LKμε ιπποδύναμη 1080 ΗΡ (805ΚW) και μέγιστο αριθμό στροφών 1800 RPM (Κύρια πρόωση).

β. 1 DieselMTU8V396 74LKμε ιπποδύναμη 765ΗΡ (570 ΚW) με μέγιστο αριθμό στροφών 2000 RPM(Βοηθητική πρόωση).

γ.  2 έλικες και 1 προωθητής πρώρας (Bow thruster).

Ηλεκτρομηχανές: 3MTU6R183 TE52 200KW

Ταχύτητα: 14 κόμβοι (Κύρια πρόωση), 6 κόμβοι (Βοηθητική πρόωση).

Πλήρωμα: 46 άτομα με δυνατότητα ενδιαιτήσεως 50 ατόμων.

Οπλισμός: 1 πυροβόλο Oerlikon BMARC DS30Β των 30 χιλ.

Συστήματα Εντοπισμού ναρκών: α. 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PAP 104.

β. 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PLUTOPLUS.

γ. Συστήματα Μηχανικής/Μαγνητικής/Ακουστικής Ναρκαλιείας.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

  • oN/ΘΗ ΕΥΡΩΠΗ (πρώην HMSBICESTERΜ-36) αποτελούσε το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τύπου HUNTτα οποία κατασκευάστηκαν από τα Ναυπηγεία VOSPERTHORNYCOFTστο ΠΟΡΤΣΜΟΥΘ ΑΓΓΛΙΑΣ από GRP. Το Ν/ΘΗ  αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάϊο του 1986 και έκτοτε τέθηκε στη 2ηΜοίρα  Ναρκοθηρευτικών του Αγγλικού Ναυτικού με βάση το ΠΟΤΣΜΟΥΘ. Αποτελεί το τρίτο πλοίο που έφερε αυτό το όνομα που αποτελεί περιοχή κυνηγίου στην Αγγλία. Το δεύτερο στην σειρά που έφερε αυτό το όνομα ήταν ένα μικρό Αντιτορπιλικό συνοδείας το οποίο επιχειρούσε στο Αιγαίο κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου στην Ελλάδα.

Υπό Αγγλική Σημαία έλαβε μέρος στον πόλεμο του κόλπου το 1991 αλιεύοντας εβδομήντα πέντε (75) νάρκες.

Στις 31 Ιουλίου 2000 το HMSBICESTER  παραδόθηκε το Πολεμικό Ναυτικό. Ο Κυβερνήτης Αντιπλοίαρχος M.C. Allibon RN παρέδωσε το πλοίο στον Πλωτάρχη Ε. Μαρίνο ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΕΥΡΩΠΗ (Μ – 62).

Στις 25 Αυγούστου 2000 το πλοίο απέπλευσε από Λ. ΠΟΡΤΣΜΟΥΘ πλέοντας πρoς Ν.Σ. όπου και κατέπλευσε στις 8 Σεπτεμβρίου 2000 τιθέμενο στην 3η Μοίρα Ναρκαλιευτικών.

#pgnews

#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ

 

 

 

symboulos.gr

Σχετικά

Μείνετε Συντονισμένοι

Τελευταία Νέα