Παρασκευή 5 Αυγούστου 2022 09:47

Να μη χαθεί η ευκαιρία για τουρισμό υψηλού επιπέδου

Μπορεί η Αχαΐα και η Πάτρα να αποτελέσει τουριστικό προορισμό υψηλού επιπέδου; Το ερώτημα γίνεται επιτακτικό, μετά την κινητικότητα που καταγράφηκε σε τοπικό επίπεδο και την ξενοδοχειακή μονάδα που θα ανεγερθεί στα Αραχωβίτικα της Πάτρας. Και υτό γιατί την περασμένη εβδομάδα αποκαλύφθηκε ότι το εγκαταλειμμένο ξενοδοχείο «Alexander Bay», στην περιοχή των Αραχωβιτίκων της Πάτρας αποκτήθηκε από την εταιρεία διαχείρισης ακινήτων «Μπλε Κέδρος» των αδελφών Παύλου και Μιχάλη Ευμορφίδη, ιδιοκτήτες της εταιρείας στρωμάτων και προϊόντων ύπνου Coco – Mat με υποκατάστημα και στην Πάτρα.

Του Γιώργου Ηλιόπουλου

H απόκτηση του «Alexander Bay» έγινε έναντι τιμήματος 1,8 εκατ. Ευρώ. Το ακίνητο ανήκε σε ξενοδοχειακή και οικοδομική εταιρεία του πατρινού επιχειρηματία Κωνσταντίνου Αντζουλάτου και είχε κατασχεθεί εδώ και πολύ καιρό. Η εκποίησή του έγινε από την εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων CEPAL. Το νέο ξενοδοχείο που θα αναγερθεί θα είναι πέντε αστέρων και θα αποτελεί σημείο αναφοράς καθώς θα είναι μια μονάδα πέντε αστέρων, που δείχνει ότι η Αχαΐα έλκει το ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτών του τουριστικού κλάδου. Το παραθαλάσσιο ακίνητο βρίσκεται εντός του οικισμού Αραχωβιτίκων του δήμου Ρίου και είναι συνολικής επιφάνειας 21.625 τ.μ. με κτιριακό συγκρότημα εμβαδού 5.373 τμ που λειτουργούσε ως ξενοδοχείο Β’ τάξης. Το οικόπεδο έχει πρόσωπο με παλαιά εθνική οδό ΠατρώνΚορίνθου και τμήμα καταλαμβάνεται από ζώνη παραλίας έκτασης 714 τ.μ.. Πρόκειται, για εγκαταλελειμμένο ξενοδοχειακό συγκρότημα με ημιτελή κτίρια που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’70.

Γ. Τελώνης: «Πρέπει να μας ανακαλύψουν»

Μιλώντας στον «Σ.Ε.» ο Γιώργος Τελώνης, πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Αχαΐας τονίζει ότι η κίνηση αυτή επιβεβαιώνει το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει για την περιοχή μας και την ανάγκη για εξωστρέφεια. Με άρθρο του ο κ. Τελώνης αναφέρεται αναλυτικά στην επένδυση που πρόκειται να γίνει από τους αδερφούς Ευμορφίδη στα Αραχωβίτικα. «Αν δεν υπάρχουν υποδομές όσο ωραία και να είναι μια περιοχή δεν πρόκειται να προσελκύσει τουρίστες. Από την άλλη πλευρά, εάν δεν έρθουν και οι τουρίστες με ποιο τρόπο θα έρθουν οι υποδομές; Παρόλα αυτά, σε αυτή την φάση βλέπουμε ότι δημιουργούνται υποδομές και γίνονται επενδύσεις. Αυτό σημαίνει ότι ήδη μας ανακάλυψαν και ήδη βλέπουν πόσο όμορφη είναι η Αχαΐα αλλά και πόσο αναξιοποίητα είναι μερικά σημεία της. Αυτό θα είναι το επόμενο βήμα που θα φέρει τους τουρίστες από την ώρα που θα δημιουργηθούν οι υποδομές. Οι επενδύσεις που γίνονται είναι πολλές και δεν μιλάμε για μια και δύο. Σε αντίθεση με την Ηλεία όπου οι επενδύσεις είναι πολύ περισσότερες». Στο ερώτημα εάν έχει χαθεί χρόνος στον τομέα των υποδομών που θα βοηθήσει την Αχαΐα να μπει στον τουριστικό χάρτη, ο κ. Τελώνης αναφέρει ότι: «Για να επενδύσει κάποιος πρέπει να βλέπει ότι υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης. Την βλέπει όταν διαπιστώνει την ανάλογη τουριστική κίνηση. Όσο δεν υπάρχει τουρισμός δεν γίνεται να έρθει κάποιος να επενδύσει εύκολα τα κεφάλαιά του. Ότι μας ανακάλυψαν αργά είναι γεγονός. Θα μπορούσαν και νωρίτερα να είχαν γίνει οι ανάλογες κινήσεις. Θα μπορούσε να είχε γίνει rebranding, δηλαδή μια ανανέωση του τουριστικού προϊόντος».

Ν. Κοροβέσης: «Ικανοποιητική η φετινή χρονιά»

Ο Νίκος Κοροβέσης, αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού υποστηρίζει ότι φέτος τα μηνύματα για την τουριστική σεζόν είναι αισιόδοξα και θα μπορούσαν να είχαν πάει πολύ καλύτερα οι αφίξεις εάν δεν είχε ξεσπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία. «Είχαμε Ρώσους, Ουκρανούς και Λευκορώσους που τους έχουμε χάσει φέτος. Υπάρχει τουριστικά ένα θετικό πρόσημό, όχι όμως το ανάλογο σε σχέση με άλλες χρονιές. Δεν θα φθάσουμε στα δεδομένα του 2019, που ήταν μια εξαιρετική χρονιά. Εάν γίνουν από τώρα κινήσεις, ίσως οδηγηθούμε σε αύξηση τουριστών του χρόνου, εφόσον γνωρίζουμε μέχρι και σήμερα ποια είναι τα δεδομένα στην περιοχή μας. Είχε γίνει μια κίνηση από τους ξενοδόχους για να μπορέσουν να προσελκύσουν πτήσεις τσάρτερ από το εξωτερικό και αυτό που μας το ζήτησαν εμείς το κάναμε πράξη. Χρηματοδοτούμε σχετική μελέτη για να μπορέσουν να έρθουν πτήσεις από το εξωτερικό στην περιοχή μας. Εντάξαμε το αεροδρόμιο του Αράξου σε αυτήν για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσει αυτό να ενδυναμώσει και να προσελκύσει τουρίστες», αναφέρει ο κ. Κοροβέσης.

Γ. Γκουβίτσας: «Απαραίτητα τα ξενοδοχεία 5*»

 

Από την πλευρά του ο Αερολιμενάρχης του Αράξου Γιώργος Γκουβίτσας αναφέρεται στις τουριστικές προοπτικές της Αχαΐας για φέτος και τι θα πρέπει να περιμένουμε σε επίπεδο αφίξεων. «Τα ξενοδοχεία της Αχαΐας έχουν μια καλή πληρότητα και παρά το γεγονός ότι δεν έχουμε εκτός από Ρώσους και τους λοιπούς τουρίστες, ούτε Λετονούς αλλά και Εσθονούς. Επίσης δεν έχουμε πτήσεις από Πολωνία, πλην μιας. Μέχρι στιγμής έχουν διακινηθεί 45.000 άτομα μέσω Αράξου. Μέχρι τέλος Οκτώβρη το νούμερο αυτό θα διπλασιαστεί. Ίσως και να ξεπεράσουμε τις 100.000». Πάντως θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να φθάσουμε τα δεδομένα του 2019. Εάν δεν υπήρχε ο πόλεμος στην Ουκρανία με τις συγκεκριμένες αφίξεις θα είχαμε την δυνατότητα να φθάσουμε τις αφίξεις του 2019 που ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τον τοπικό τουρισμό αλλά και για τον τουρισμό όλης της χώρας. «Το 2019 φθάσαμε τις 187.000 επιβάτες! Τώρα έχουμε αφίξεις από πέντε πόλεις της Γερμανίας (Μόναχο, Ανόβερο, Ντύσεντολφ, Στουτγάρδη και Φραγκφούρτη). Έχουμε δρομολόγια από το Παρίσι, από το Βέλγιο, την Αυστρία, την Τσεχία και Σλοβακία. Υπάρχει μια ικανοποιητική τουριστική ροή», αναφέρει ο κ. Γκουβίτσας. Σε σχέση με το προφίλ των τουριστών στην περιοχή μας, ο κ. Γκουβίτσας αναφέρει ότι η πλειονότητα επιλέγει πεντάστερα ξενοδοχεία επειδή τους προσφέρονται σε ειδικές τιμές. Σε αντίθεση με τους Έλληνες που δεν έχουν την δυνατότητα διαμονής. Αυτό οφείλεται στο ότι τα πακέτα έχουν κλειστεί εδώ και χρόνια και αυτό δίνει την δυνατότητα πλεονεκτικότερης τιμής. Στο ερώτημα εάν η Πάτρα μπορεί να αποτελέσει τουριστικό προορισμό, καθώς αυτό είναι το μόνιμο παράπονο των τοπικών παραγόντων από όλο το οικονομικό και κοινωνικό φάσμα, ο κ. Γκουβίτσας αναφέρει ότι: «Υπάρχει έδαφος και για την Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή. Έχουμε στην Πάτρα πολλά αξιοθέατα για να τα δει κάποιος. Θέλει όμως προβολή. Πρέπει να συμβάλουν και οι τουριστικοί πράκτορες του εξωτερικού ώστε να προβάλλουν την περιοχή. Το πλεονέκτημα της Πάτρας είναι ότι είναι «αγνή» στον τουρισμό, ενώ για παράδειγμα η Κρήτη είναι εκείνη που «βουλιάζει». Αυτός είναι και ο λόγος που οι tour operator αναζητούν νέους προορισμούς και σε αυτούς μπορεί να συμπεριληφθεί η Πάτρα. Χρειάζονται όμως πεντάστερα ξενοδοχεία για να αφομοιώσουμε τους τουρίστες και να παρέχουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες». Ο ίδιος σημειώνει και το πλεονέκτημα της περιοχής, να είναι κοντά στην Αρχαία Ολυμπία και εφόσον το επόμενο διάστημα κατασκευαστεί η Πατρών-Πύργου, θα υπάρχει η δυνατότητα διαμονής των τουριστών οδικώς στην περιοχή μας, συμπεριλαμβάνοντας την στο ενδιάμεσο του ταξιδιού τους.

#pgnews

#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ

symboulos.gr
Ακολουθήστε το Pressgreece στο Google News
και στο Facebook

Μείνετε Συντονισμένοι

Τελευταία Νέα